Panda Algorithm

Panda Algorithm، نام یکی از الگوریتم های گوگل، با هدف تغییر در نتایج رنگینگ جستجوی موتور سرچ گوگل است که در سال ۲۰۱۱ میلادی برای وب سایت ها ارائه گردید.

و اما هدف الگوریتم گوگل پاندا چیست؟!

فوکوس این الگوریتم بر روی کیفیت وب سایت هاست، منظور از فوکوس، یعنی این الگوریتم، وب سایت هایی که هم از لحاظ محتوایی و هم از لحاظ بهینه بودن کد ها عالی عمل کرده اند و در حال فعالیت هستند را شناسایی نموده و به آنها پاداش می دهد؛ این پاداش همان رتبه و صدر نشین شدن در صفحات اول نتایج سرچ گوگل است.

الگوریتم پاندای کمپانی گوگل بر رنکینگ سایت یا بخش مشخصی از وبسایت تاثیر گذار است و بر روی صفحه خاصی فوکوس نمی کند. طبق بیانیه گوگل، این الگوریتم با در نظر گرفتن صفحات بی کیفیت، تکراری، کم محتوا و… ترافیک سایت را کاهش می دهد. که نتیجه این کار افت رنکینک وب سایت شما خواهد بود؛ توصیه گوگل، حذف این گونه صفحات و یا بلاک کردن آنها به منظور جلوگیری از ایندکس شدن در موتورهای جستجو و یا بازنویسی آنهاست.

چرا پاندا ؟!

یکی از مهندسان توسعه دهنده تکنولوژی کمپانی گوگل بنام Navneet Panda اولین فردی بود که توانست با ایجاد بستر نرم‌افزاری، این الگوریتم را پیاده‌سازی کند و گوگل را از دردسر بزرگی نجات داد. سیمادیجیتال خدماتی همچون الگوریتم پاندا را برای وبسایت هایی که به دنبال بهینه سازی صفحات وب سایت، افزایش گردش در سایت، شبکه‌های اجتماعی و … هستند نیز انجام می دهد. شما می توانید جهت مشاوره و استعلام قیمت با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

فرایند الگوریتم پاندا :

  1. افزایش زمان ماندگاری در سایت
  2. افزایش گردش در سایت
  3. کاهش فرار از سایت
  4. شبکه‌های اجتماعی
  5. برندسازی اینترنتی

با فعال شدن الگوریتم پاندا، در رنکینگ وبسایت های خبری و شبکه های اجتماعی تغییر مثبت به وجود آمد و سایت هایی که شامل تبلیغات متعدد بودند، با افت رنک قابل توجهی مواجه شدند. این تغییر به مرور بر 12 درصد از کل نتایج جستجو اثر گذاشت. در دو سال اول بعد از انتشار گوگل پاندا، این الگوریتم به صورت ماهانه آپدیت می شد،

بروزرسانی:

گوگل در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که آپدیت این الگوریتم در آینده بصورت نامحسوس و دنباله دار خواهد بود که سرانجام الگوریتم پاندا ۴.۲ در 18 جولای 2015 توسط کمپانی گوگل انتشار داده و بر وب سایت های سراسر دنیا اعمال شد.

جریمه الگوریتم پاندا

این الگوریتم هوشمند می تواند ظاهر نامناسب سایت، تبلیغات آزاردهنده (صفحات تبلیغاتی) را که در یک صفحه جای خوش کرده اند را به راحتی آب خوردن تشخیص دهد؛ پس مراقب نوشتن محتوای خود باشید تا از تکرار بیش از حد کلمات کلیدی (Keyword Stuffing) در متن، نوشتن مطالب بی کیفیت، پاپ آپ ها و… که از پرتکرارترین اشتباهاتی است که منجر به جریمه سایت‌ها می شود خودداری نمائید.

و در آخر…

سیماسایت طراح و مجری انواع وب سایت های:

شخصی
شرکتی
فروشگاهی

شما می توانید از طریق تماس با سیمادیجیتال مارکتینگ وب سایت مورد نظر خود را سفارش و توسط مشاوره بازاریابی آنلاین مجموعه سیما دیجیتال کسب و کار خود را رونق ببخشید؛ همچنین شما می توانید با سفارش پک کامل طراحی وب سایت+بهینه سازی (سئو) سیما پیجیتال مارکتینگ از رقبای خود پیشی گرفته و در صدر جدول گوگل بدرخشید…

سرور وهاست آرون سرور