Pigeon algorithm

Pigeon algorithm، یکی از الگوریتم های گوگل که با هدف افزایش Listing ranking (رنکینگ لیسنینگ) و کسب و کارهای محلی در جستجوف توسط کمپانی گوگل در جولای سال ۲۰۱۴ ارائه شد الگوریتم کبوتر بود.

ممکن است برای شما هم کمی عجیب و در عین حال جالب باشد که چرا این الگوریتم با نام کبوتر (pigeon) توسط گوگل ارائه شده است؟!

زیرا کبوتر پرنده ایی است که اگر در هر محلی آزاد گردد دوباره به موقعیت و محل زندگی خود باز می گردد..

الگوریتم کبوتر بر نتایج جستجو در نقشه گوگل (Google map) و موتور جستجوی گوگل تاثیر بسزایی دارد. الگوریتم کبوتر، نتایج جستجو شده را بر اساس لوکیشن یوزر و همچنین کسب و کارهای ثبت شده در اطراف موقعیت یوزر ارائه و نشان می دهد.

درابتدای راه و بعد از انتشار این الگوریتم (الگوریتم کبوتر) فیدبک های مثبت و منفی فراوانی از طرف وب مستران وبسایت های مختلف در تمامی حوزه ها مبنی بر افت و حتی افزایش رنک الکسا به کمپانی گوگل ارسال شد، این افت و خیز ها فقط و فقط به خاطر هدفمند شدن جستجو های کاربران با توجه به لوکیشنشان بود؛ نکته مهمی که باید به آن در این الگوریتم اشاره کنیم تعدد دیوایس ها در میزان جستجوی کلمات کلیدی در راستای بهینه سازی موتورهای جستجو یا (SEO) بود، این دیوایس ها که عبارتنداز :

  • کامپیوتر
  • لپ تاپ
  • تلفن همراه
  • تبلت

لازم به ذکر است که الگوریتم کبوتر به کاربران در یافتن هر چه بهتر جستجو ها و نتایج، کمک شایانی می نماید.