RankBrain Algorithm

RankBrain Algorithm، الگوریتم رنک برین هم یکی دیگر از الگوریتم های کمپانی معروف و محبوب گوگل است، هدف این الگوریتم ارائه هر چه بهتر نتایج جست و جو شده توسط فرد یا یوزر با استفاده از هوش مصنوعی و machine-learning (فراگرفتن ماشین برای درک بهتر از جست و جو ) می باشد.

طبق آمار های اعلام شده توسط گوگل، سال ۲۰۱۵ میلادی چیزی حدود ۱۵ درصد از جست و جو ها برای اولین بار در این موتور سرچ به ثبت رسیده بوده است، این آمار به معنای این است که این سرچ ها اصلا تکراری نبودندو این موتور باید این کلمات یا جملات را به کمک هوش مصنوعی فراگیرد.

الگوریتم رنک برین | RankBrain Algorithm در تاریخ 26 اکتبر 2015 میلادی معرفی شد.

نکته جالب این الگوریتم اینجاست، اگر شما یا هر فرد دیگری در هر جای دنیا کلمه ایی را در موتور گوگل سرچ نماید که این ربات با آن ناآشنا باشد اینجا RankBrain Algorithm به کمک این ربات (موتور سرچ گوگل) می آید و سعی می کند تا کلمات هم خانواده و مشابه به آن را پیش بینی نماید تا نزدیک ترین نتیجه به جست و جو کاربر را در بین نتایج به نمایش درآورد.

یکی از مزیت های موتور گوگل نسبت به دیگر موتورهای جست و جو در اینجاست که گوگل می تواند کلمات توقف همانند with | to را تشخیص بدهد؛ این در صورتی است که امثال این کلمات (کلمات وقف) در دیگر موتور ها کاملا نادیده گرفته می شود.

بیشترین کاربرد الگوریتم RankBrain

بیشترین کاربرد RankBrain Algorithm برای سرچ هایی است که دارای کلمات (جمله) زیاد باشد، این الگوریتم زمانی که جستجو های تازه و غیر تکراری را موتورسرج تجربه می کند به کمکش می آید.

کمپانی گوگل برای محاسبات رنک وب سایت ها از بیش از ۲۰۰ فاکتور جالب و متفاوت بهره می برد که RankBrain Algorithm سومین فاکتور این کمپانی برای محاسبه رنکینگ از لحاظ اهمیت و کاربرد است؛ به گفته گوگل، احتیاجی به حرکت خاصی از دیدگاه سئو  وجود ندارد.