با پیشرفت در چشم‌انداز بازاریابی و ظهور بازاریابی دیجیتال، یک سوال رایجی که نزد تبلیغ کنندگان و بازاریابان مختلف پیش می آید ماهیت و نحوه ی کار بازاریابی موتورهای جست و جو می باشد. ما با این پست میخواهیم به سوال های شما پاسخ دهیم.

به کسب و کارها کمک می‌کند تا با خرید تبلیغات روی موتورهای جستجو مانند گوگل، Yahoo یا بینگ، بازار را به صورت آنلاین کسب کنند. بازاریابی از طریق موتور های جست و جو ( SEM ) باعث ترویج ونمایش وب سایت‌ها در زمان جست و جو توسط کاربران در موتورهای جست و جو و بحث و تبادل نظر و یا افزایش دفعات نمایش نام تجاری می شود.

بازاریابی از طریق موتورهای جست و جو به منظور بهینه‌سازی ارتقا کسب‌وکار آنلاین از دو روش پولی و رایگان بهره می‌گیرد و ما به همین دلیل این مقاله را منتشر نمودیم تا کاربران مفهوم کار بازاریابی با استفاده از موتورهای جست جو را در هر دو روش هزینه بر و رایگان در یک برنامه ی معین برای موتوهای جست و جو را دریافت نمایند.

هشتاد و پنج درصد خرده فروشانی که در این مقاله مورد بررسی قرار گفتند، اذعان داشتند که که بازاریابی از طریق موتور های جست و جو چه به صورت رایگان مانند سئو و چه به صورت تبلیغات دارای هزینه، از موثرترین تاکتیک های کسب مشتری در کسب و کارشان بوده است.

بدون فوت وقت نظر شما را به پنج اقدام که باعث می شود شما به صورت کامل از نحوه ی کار بازاریابی از طریق موتورهای جست و جوآگاه گردید، جلب می نمایم:

5 اقدام جهت آشنایی با نحوه ی کار بازاریابی از طریق موتور های جست و جو

  1. تعریف بازاریابی از طریق موتور های جست و جو:

با توجه به دنیای موتورهای جست و جو، “بازاریابی از طریق موتورهای جست و جو” فرآیندی است که از طریق آن ترافیک و بازدید وبسایت از طریق انجام امور رایگان و یا دارای هزینه افزایش پیدا می نماید. لازم به ذکر است که تبلیغات دارای هزینه باعث کسب ترافیک بیشتری برای وبسایت، از طریق موبایل یا کامپیوترها می گردد.

بازاریابی موتورهای جست و جو چیست؟

برای درک بهتر این موضوع باید ابتدا مفهوم دو مورد ابزارهای رایگان وابزارهای هزینه بر را درک نمایید. بازاریابی از طریق موتورهای جست و جو یکی از بهترین روشهای جذب مخاطبان از طریق هزینه های رقابتی به دلیل افزایش دیده شدن در موتورهای جست و جو و بهینه سازی کمپین های بازاریابی می باشد.اصلی ترین کمک موتورهای جست و جو، نمایش دقیق آن چیزی است که کاربران به دنبالش هستند و بازاریابی موتورهای جست و جو به کسب و کار ها کمک می نماید تا تبلیغات آنها را به کاربرانی که به دنبال آن محصول یا خدمت هستند توسط موتور جست و جو نمایش داده شود.

عناصرکلیدی که SEM بر آنها تکیه دارد به شرح ذیل می باشد

  1. شناخت مخاطبان هدف
  2. انتخاب اهداف خاص برای کمپین های تبلیغاتی
  3. انتخاب کلمات کلیدی درست برای هدفگذاری
  4. مدیریت استفاده و بکارگیری کلمات کلیدی در کمپین های تبلیغاتی و گروه ها
  5. هدایت ترافیک جذب شده به صفحه ی فرود یا لندینگ پیج وبسایت که در آن اطلاعات صحیح و کاربردی و بهینه برای مخاطبان هدف قرار گرفته است.
  • با کلمات مترادف یا هم معنی مرتبط به بازاریابی موتورهای جست و جو آشنا شوید

اولین چیزی که پس از شناخت بازاریابی موتورهای جست و جو باید بیاموزید، تفاوت بین بازاریابی موتورهای جست و جو و مفاهیم مترادف و یا هم معنی ان می باشدکه برای کسانی که تازه به این عرصه وارد شده اند می تواند گمراه کننده و یا مشکل آفرین باشد. در واقع، در ابتدای شروع بازاریابی موتورهای جست و جو، بجای استفاده از مخفف SEM ، از اصلاح UMBRELLA استفاده میشد که نشان گر بهینه سازی موتورهای جست و جو فعالیت های دارای هزینه برای بهنیه سازی بود.اما رفته رفته از واژه ی seo فقط برای ابزارهای پرداختنی استفاده گردید.

در ادامه لیستی مشاهده می نمایید که به عنوان هم معنی یا مشابه بازاریابی موتورهای جست جو از انها استفاده می شود

  • تبلیغات رایگان ( Paid search ads)

  • تبلیغات به صورت رایگان ( Paid search advertising)

  • پرداخت به ازای هر کلیک یا همان تبلیغات کلیکی (Pay-per-click)

  • پرداخت به ازای هر تماس یا تبلیغات تلفنی ( Pay-per-call)

  • هزینه به ازای تاثیرگذاری بر روی هر 1000 نفر –یا هزینه به ازای هر 1000 نمایش(Cost-per-thousand impressions)

  • هزینه به ازای هر یک کلیک (Cost-per-click)

  • آموزش در مورد نحوه ی جذب ترافیک ارگانیگ و غیر ارگانیک از طریق ابزارهای رایگان بازاریابی موتورهای جست و جو:

کسب ترافیک رایگان از طریق موتورهای جست و جو با بهینه سازی موتورهای جست و جو امکان پذیر می باشد که به آن سئو(SEO) نیز گفته می شود. خود سئو نیز از دو بخش سئوی ارگانیک و سئوی غیر ارگانیک تشکیل می شود.(ارگانیک به ابزار رایگان و غیر ارگانیک به ابزارهایی اتلاق می گردد که برای استفاده از آنها هزینه باید پرداخت شود.)

چگونه ترافیک ارگانیک جذب نماییم؟

برای جذب مخاطبان ارگانیک از طریق سئو باید سایتی طراحی نماییم که طبق اصول سئو پایه گذاری شده و با الگوریتم های مورد قبول سئو سازگار باشد. برای اینکار شما باید به منظور جذب ترافیک ارگانیک، از الگوریتم های سئوی کلاه سفید با خبر بوده و از آنها در وبسایت خود نهایت استفاده را ببرید.

بعضی از اصول سئوی کلاه سفید :

  • ارائه ی محتوا و خدمات صحیح و قابل قبول و طراحی یک سایت با دسترسی آسان برای کاربران
  • سرعت بالا آمدن سایت خود را بهبود ببخشید و سایتی طراحی نمایید که با تمام دستگاه های الکترونیکی از قبیل موبایل و تبلت به سهولت و راحتی دیده شود
  •  از کلمات کلیدی درست و پرمعنا در توضیحات خود استفاده نمایید.

شاید این موضوع برای شما هم جالب باشد
۱۶ ابزار مهم بازاریابی دیجیتال در سال۲۰۱۹

چگونه ترافیک غیر ارگانیک جذب نماییم؟

شما می‌توانید با بهبود نمره کیفی خود و استفاده از تمرکز بر روی کلمات کلیدی و تبلیغات سریع، نتایج غیرارگانیک کسب کنید. نتایج ارگانیک زمان بر خواهند بود اما کسب ترافیک غیر ارگانیک به صورت فوری رخ خواهد داد. گاهی اوقات به سئوی غیر ارگانیک بازاریابی موتورهای جست و جوی هزینه دار یا تبلیغات کلیکی نیز گفته می شود.

اگر میخواهید از سئوی غیر ارگانیک استفاده کنید به نکات زیر توجه نمایید:

  • باید کلمات کلیدی را به درستی استخراج کنید و سپس باید آن‌ها را به موضوعات مرتبطی تقسیم کنید
  • باید به طور پیوسته تبلیغات خود و صفحات لندینگ انها را تست نمائید.
  • شما باید نمره ی کیفی سایت خود را نمره ی بالایی هدف گذاری نمائید.
  • شما باید مناطق مربوط به کسب و کارتان را شناسایی نموده و به دنبال مکان هایی باشید که به خوبی بتوانند کسب و کارشما را نمایش دهند.

نحوه ی جذب ترافیک با استفاده از ابزارهای غیر رایگان بازاریابی SEM را بیاموزید.

بازاریابی با استفاده از ابزارهای پولی یا تبلیغات کلیکی به شما کمک می‌کند تا یک سیستم تبلیغاتی آنلاین را اجرا کنید تا ترافیک آنلاین را به وب سایت شما هدایت کند و برای این امر، باید زمانی که روی تبلیغتان کلیک می‌شود، یک قیمت مشخص به ناشر آن پرداخت نمائید.

عناصر مختلف تبلیغات کلیکی عبارتند از:

عناصر مختلف تبلیغات کلیکی عبارتند از:

  • فروشنده محصول یا خدمت
  • بازاریاب تبلیغات کلیکی
  • صفحه ی فرود یا لندیگ پیج
  • تامین کننده ی صفحه ی فرود
  • بازدید کننده یا مخاطب

تمامی اقداماتی که در بازاریابی موتورهای جست و جو دخیل هستند را بشناسید

شناخت عوامل دخیل در بازاریابی موتورهای جست و جو اخرین مورد ولی از مهم ترین دلایلی می باشد که می تواند شما را در مورد نحوه ی کار بازاریابی موتورهای جست و جو راهنمایی نماید.

خرید هاست و سرور با کیفیت